رضا عطاران در سال‌هایی که با تلویزیون همکاری داشت، ۵ سریال ساخت. این سریال‌ها علاوه بر این که جایگاه عطاران را به عنوان یک کمدین و سرگرمی‌ساز تثبیت کردند، چند بازیگر ناشناخته را هم به شهرت رساندند.

بازیگران گمنام سریال های عطاران

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ رضا عطاران در دهه هشتاد سریال‌هایی برای تلویزیون ساخت که با گذشت سال‌ها، همچنان از پربیننده‌ترین آثار تلویزیون هستند. خانه به دوش، متهم گریخت، بزنگاه، ترش و شیرین و کوچه اقاقیا سریال‌های خیابان خلوت‌کنی بودند که هم در زمان پخش بسیار خوب دیده شدند و هم در تکرارهایشان و همچنان هم در شبکه‌های مجازی نظراتی در باره آنها می‌توان پیدا کرد و سکانس‌هایی از آنها به اشتراک گذاشته می‌شود. در این سریال‌ها علاوه بر بازیگرانی مثل حمید لولایی، سیروس گرجستانی، علی صادقی و مجید صالحی که بازیگر حرفه‌ای بودند، بازیگرانی هم حضور داشتند که کمتر دیده شده بودند یا نابازیگرانی بودند که توسط این سریال‌ها مطرح شدند:

از مریم امیرجلالی تا احمد پورمخبر | بازیگرانی که با سریال های رضا عطاران شناخته شدند

فتح الله طاهری

فتح الله طاهری که دو روز پیش درگذشت، یکی از بازیگرانی بود که با سریال متهم گریخت شناخته شد. او تعزیه‌خوانی می‌کرد و شمرخوان بود و این شمرخوانی باعث شد در سینما و تلویزیون هم نقش منفی بازی کند. او پیش از متهم گریخت در سریال پربیننده سه در چهار کار مجید صالحی بازی کرده بود و بعد از متهم گریخت هم در سریال‌های دردسرهای عظیم و قهر و آشتی حاضر شد. در فیلم‌هایی مثل محمد رسول الله، پرویز و سد معبر هم نقش بازی کرد، اما هیچ کدام به اندازه نقشش در سریال متهم گریخت در ذهن‌ها نماند؛ پدر تندمزاج و عصبی منصور با بازی سعید آقاخانی.

از مریم امیرجلالی تا احمد پورمخبر | بازیگرانی که با سریال های رضا عطاران شناخته شدند

مریم امیرجلالی

مریم امیرجلالی کارمند بود که سال ۱۳۷۴ به واسطه آشنایی‌ شدنش با گروه بهمن زرین‌پور در سریال زیر گنبد کبود و بعد پیشنهاد آنها برای اجرای یک نقش کوتاه پایش به دنیای بازیگری باز شد. بعد از آن هم در چند سریال از جمله دو سریال هتل و تهران ۱۱ کار مرضیه برومند و داستنان یک شهر ساخته اصغر فرهادی بازی کرد. حتی در نقطه چین مهران مدیری هم به عنوان بازیگر مهمان حضور داشت. اما آنچه باعث شهرتش شد، سریال خانه به دوش و نقش ناهید همسر جدی و بداخلاق آقاماشاالله با بازی حمید لولایی بود. عصبانی شدن‌های او در این سریال و ارتباطش با همسر و دختر و پسرش، از جذابیت‌های این سریال برای مخاطبانش بود. او یک سال بعد در سال ۱۳۸۴ هم در سریال متهم گریخت بازی کرد و این بار در مقابل سیروس گرجستانی قرار گرفت. نقش جدید اجرای جدیدی نداشت و باز هم همان شخصیت و مشخصات رفتاری سریال قبلی را داشت، اما باز هم مورد توجه گرفت. در سریال ترش و شیرین عطاران امیرجلالی یک بار دیگر نقش مقابل حمید لولایی را بازی می‌کرد. این بار در نقش یک زن مستقل که با فروش ترشی در ماشینش زندگی‌اش را اداره می‌کند.

از مریم امیرجلالی تا احمد پورمخبر | بازیگرانی که با سریال های رضا عطاران شناخته شدند

حلیمه سعیدی

او اولین بار در سریال متهم گریخت بازی کرد. او در این سریال نقش مادر رضا عطاران را داشت و لهجه ترکی شیرین و سادگی اش باعث شد بین تماشاگران محبوب شود. آنقدر که در سریال بعدی رضا عطاران، بزنگاه هم حضور داشت.

احمد پورمخبر

احمد پورمخبر اولین بازی‌اش را در فیلم بچه‌های آسمان مجید مجیدی انجام داد. اما بازی در سریال‌های متهم گریخت، خانه به دوش و بزنگاه رضا عطاران بود که از این نابازیگر یک چهره شناخته‌شده ساخت و اصلا به نام کشف عطاران از او اسم برده می‌شد. پورمخبر با گویش خاص و رفتارهای بدنی ویژه اش آنقدر در میان مخاطبان مطرح شد که تکیه‌کلام‌هایش را می‌شد میان مردم شنید. او بعد از این سریال‌ها در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری بازی کرد. او سال ۹۹ درگذشت و به دلیل شیوع کرونا در سکوت خبری به خاک سپرده شد.

کد خبر 873463
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IQ ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    قرقاطی نوشتی بعد از متهم گریخت در سال ۸۴ سریال سه در چهار د ر سال ۸۶ ساخته شد مرحوم فتح الله طاهری نقش کوتاهی داشتن در این سریال به اندازه یک قسمت بیام براتون بنویسم تو سایت هر دم بیل نوشتی روح مرحوم طاهری و پور مخبر و محمود بهرامی شاد